v Piatok, 23. Október 2009, 11:35
K napísaniu tohto článku som sa rozhodol z viacerých dôvodov. Ak si myslíte, že budem písať o "biznise" v oblasti duchovna či spirituality, mýlite sa. Na komerčnosť v spiritualite sa chcem pozrieť z úplne iného pohľadu, z pohľadu konzumenta.
Pod pojmom komečnosť či komerčné správanie rozumiem správanie, ktoré má znaky povrchnosti, niekedy až stádovitosti. Aj napriek tomu, že sa mnohí ľudia, ktorí o sebe tvrdia, že sa venujú spiritualite, dištancujú od komerčného správania v každodennom živote, sa takto správajú v oblasti spirituality. Ako je možné rozpoznať komerčné správanie v spiritualite?
Komerčne správajúci jedinec nemá dostatočnú trpezlivosť a vytrvalosť preniknúť do hĺbky duchovného smeru, ktorému sa začne venovať. V priebehu krátkeho obdobia sa vrhá stále do nových a nových duchovných systémov, z ktorých si vyberá
hrozienka v podobe ľahko uchopiteľných princípov vo viere, že pochopil celú podstatu.
Modlou dnešnej spirituality sa stalo rýchlo a ľah...
[ Čítať ďalej ]