Magická gesta

[Prakticky mŕtva sekcia a preto uzamknutá - v prípade vážneho záujmu je možnosť odomknutia]
Rekapitulácia, vymazávanie osobnej histórie, ne-konanie, stopovanie, snívanie, Tensegrita/Magické pohyby... vaše skúsenosti, ťažkosti, odporúčania...

Postby Anonymous » Friday, 02. September 2005, 11:24

MP = Magické pohyby, Magical Passes. Áno, spomína ich aj Taisha Abelar (niet divu, bola kolegyňou CC)... Nič voči pohybom (akýmkoľvek) :wink: a ak niekomu prinášajú MP úžitok a dobrý pocit, fajn. Maresovi ide o to, že CC si vymýšľal pokiaľ ide o ich pôvod (podobné tvrdenie o falošnom tvrdení CC o pôvode MP vzišlo aj od Merilyn Tunneshende - pozri článok http://dreamingwolf.sk/Tol/Tunn/aut.htm)...
User avatar
Anonymous
 

Postby gabriel » Friday, 02. September 2005, 12:18

Ja z toho dokazem urobit iba takyto zaver:

Za predpokladu, ze Theun Mares a Merilyn Tunneshende to naozaj tvrdia, a zaroven ze skutocne praktikuju toltecke ucenie (mnohe naznacuje, ze ano), potom maju problem v porozumeni sneniu.

Da sa to postavit aj takto: podobne ako magicke gesta si CC vymyslel aj dona Juana. Z isteho hladiska snenia je tato veta korektna.

O co sa potom budu opierat tvrdenia dvoch zrkadielok (TM a MT)? :)
User avatar
gabriel
 
Posts: 60
Joined: Thursday, 02. September 2004, 16:12

k článkom MT a TM

Postby Anonymous » Wednesday, 07. September 2005, 21:25

Tak mi to nedá, aby som pobúrene nezareagoval na články od TM a MT:-)

Vopred veľké pardon za nechutne dlhý príspevok.

k článku TM:Sloboda versus šamanizmus:

Ozaj by ma zaujímalo, ako a kde TM získal svoj bohorovný postoj pri hodnotení života
CC a dona JM. Takmer by som bol nútený veriť, že TM je "vidiaci", nebyť jeho premúdrelosti a podobnosti jeho kritiky s kritikou bežných antropológov, či filozofov vyjadrujúcich sa k CC a skúsenostiam opísaným v jeho knihách.

Z kníh CC, teda aspoň pre mňa, vôbec nie je zrejmé jeho zaujatie "Cestu veľkého dobrodružstva a čarodejníctvo/šamanizmus". To, že sa CC musí vysporiadať s týmto svojím postojom, vyplýva z jeho povahy, či "energetického založenia(?)", ako mu to JM pripomína v knihe Vnútorný oheň.
Týmto sa podľa JM podobá (CC) na čarodejku La Catalinu, ktorá mala podľa JM práve o toto záujem.
"She prefers the high adventure of the unknown to the quest for freedom." (the fire from within)
Z kníh CC je jasné to, že sa snaží vysporiadať s tým, čo ho don JM učil.

Výcvik CC nebol neukončený, bol ukončený takým spôsobom, ako to donovi JM umožnili okolnosti a jeho (donova) bezchybnosť, ktorú mu aj TM priznáva. To, že CC nemal prinavrátené spomienky, JM samozrejme veľmi dobre vedel, a zaiste urobil všetko pre to, aby sa to CC podarilo, aj bez jeho pomoci. Nakoniec, vo Vnútornom ohni mu sám hovorí, že navrátenie všetkých spomienok mu zaberie "lifetime", rovnako ako to zabralo "lifetime" donovi JM. Rovnako tam vyjadril presvedčenie, že sa
to CC podarí. Hoci dobre vedel, aký CC je, viackrát "ho pochválil", nie za to, že je taký "zadubený", čo malo byť spôsobené jeho založením, ale za to, ako sa staval k učeniu a odporúčaniam
dona JM a dona Genara pre svoj osobný život. V rekapitulácii pri konci knihy Príbehy sily je
to dostatočne zrozumiteľne opísané, a často aj na iných miestach ostatných kníh.
Úlohou CC nebolo odovzdať ďalej toltécke učenie, a ani JM v to nedúfal. Dobre už vedel, že energetická konfigurácia(mimochodom, rovnaká ako konfigurácia naguala TM) CC to neumožňuje.

CC podľa mňa nič nedezinterpretuje ani neinterpretuje, a už vôbec nie blúznivo. Poctivo
ZAZNAMENÁVA svoje skúsenosti a to že hľadá vysvetlenie, je viac než normálne. A nachádza
vždy také, aké mu umožňuje nájsť úroveň jeho "osobnej sily", čiže inak zrejme množstvo voľnej energie, neviazanej na blbosti, osobné rutiny, vlastnú dôležitosť sebaľútosť a podobne, čiže veci, ktoré podľa dona JM Carlos počas "učenia" úspešne odbúraval na základe jeho odporúčaní, a tak sa aj interpretácia, či skôr skutočné poznanie toho, čo sa naozaj dialo, vylepšuje.

Aká je asi hodnovernosť doslovných citácií JM, najmä z počiatkov učenia, keď sa JM Carlosovi
"bezostyšne" priznal, že ho mimoriadne bavilo brodiť sa "tým pseudošamanským bahnom", a to práve preto, aby upútal jeho (CC) pozornosť a "mimochodom" ho navigoval na podstatné veci, bez toho, aby si to CC nevyhnutne uvedomil. Samozrejme, TM má zrejme na mysli aj iné citácie, ktoré sú však,
aspoň pre mňa boli, a mnohé aj stále sú, nezrozumiteľné. A tieto "podstatné" citácie nie je možné
,zase aspoň podľa mňa, pochopiť bez súvislosti s, podľa TM, nespoľahlivými terénnymi poznámkami.
Ešte raz, naozaj nerozumiem, prečo by mali byť tieto poznámky nespoľahlivé, pretože si myslím, že
sú proste poctivým záznamom udalostí. Skôr mám pocit, že ich nedezinterpretuje CC ale TM.

Na dona JM sa nezabudlo, pretože sa na neho nikdy nemyslelo. Išlo o záznam skúseností CC.
Don JM je v podstate mýtus, bez ohľadu na to, či si ho CC vymyslel, (potom sú tieto diskusie vskutku jalové), alebo nevymyslel, (potom sú tieto diskusie vskutku jalové:). Ja si myslím, že si ho nevymyslel. Celý odkaz dona JM k nám prichádza cez CC (a zrejme aj ostatných publikujúcich žiakov).

Som fascinovaný. Odkiaľ TM vie, že "Castaneda umrel trpkou smrťou ako škrupinka človeka".
Je naozaj TM "vidiaci" v zmysle toho, čo je videnie podľa JM? Alebo bol pri odchode CC, nech už tento odchod bol akýkoľvek?
Rovnako, odkiaľ vie, že MP Carlosa naučil Howard Lee? To, že CC mal u neho študovať kung-fu 12 rokov, neznamená, že ho tieto gestá naučil Howard Lee. Samozrejme, kung-fu a aj iné východné bojové umenia majú veľa čo do činenia s energiou. Nie je vylúčené, že CC doplnil a upravil MP aj pod vplyvom učenia HL. Neviem, čo by na tom bolo, navyše aj CC tvrdí, že pôvodné MP upravil do podoby prístupnej všeobecne každému.
Už v prvých knihách CC sa spomínajú zvláštne pohyby, ktoré často vykonával don JM. Robiť tieto pohyby, alebo, ako to CC nazval, "praskanie kĺbmi", odporúčal JM robiť aj Carlosovi. Inokedy ho JM zase učil rôzne postoje alebo "bojové formy(?)". Podľa knihy Magické pohyby, don JM striktne Carlosovi zakázal hovoriť o MP s inými ľudmi, malo to tak byť preto, že "pohyby, ktoré ho učil, patrili výlučne jemu (Carlosovi) a ich účinok mal byť taký zdrvujúci, že nemá absolútne žiadny zmysel a nich hovoriť, treba ich proste vykonávať".

Ale ten Carlos, líška prefíkaná, to musel mať kurva dobre premyslené, keď na začiatku hovorí o akomsi smiešnom praskaní kĺbov, aby o 20, či 30 rokov prišiel s MP, ktoré ho naučil akýsi kungfista, a vydáva tieto MP za niečo, o čom pred tými 20 rokmi nemohol mať ani tušenie a čo ho vraj naučil don JM.

O akých toltéckych líniach hovorí TM. Akej línie sa on zúčastnil, alebo akých línií sa zúčastnil, keď to všetko vie. Zrejme sa zúčastnil všetkých existujúcich toltéckych línií.
Ani don JM sa neodvažoval(asi blbé slovo), proste ani JM nehovoril o iných líniach, iných čarodejoch a bojovníkoch okrem línie, ktorej sa osobne zúčastnil a ľudoch, ktorých osobne poznal, alebo o ktorých mu rozprávali osobne známi ľudia. Kto, do pekla, je ten TM, nie je to
náhodou sám gróf Saint Germain (možno sa to píše inak), keď toho toľko vie?

A čo ak boli MP známe len v línii dona JM, alebo v niektorých iných líniach, o ktorých TM nemá ani tušenia. Rovnako aj voladores. Podľa CC o nich don JM hovorí ako o výsledku "videnia", nie o nejakej špekulácii. Mne sa zdá, že práve TM je ten, kto Castanedu číta selektívne a vyberá si, čo sa mu hodí a čo nie.
Pri pochybnostiach o dôveryhodnosti čohokoľvek sa zvyknem pýtať: "Čo koho vedie/motivuje k tomu aby robil, či tvrdil to či ono? Väčšinou je to zisk v akejkoľvek forme." A potom hľadám, kde je ten zisk pochádzajúci z toho tvrdenia a konania. Nevidím pre CC zištný dôvod, aby si niektoré veci vymýšľal a iné pravdivo zaznamenal. Prachy? Myslím, že len z predaja prvých kníh ich mohol mať viac než dosť. Namiesto stiahnutia sa z verejnosti mohol zarábať na pochybných seminároch a prednáškach a pseudošamanizme, mágii, ezoterike a podobných, s prepáčením, kokotinách. Rovnako aj na svojej "alternatívnej antropológii" si mohol založiť slušnú živnosť, zaiste by si našiel dostatok priaznivcov. Neviem o tom, že by niečo podobné robil a nechutne na tom profitoval, ale, samozrejme, sa môžem mýliť.

Teda ešte raz, nenáchádzam dôvod, prečo by si CC sčasti vymýšľal a sčasti nie. Ani TM nepokladá
dielo CC a existenciu dona JM za podvrh, takže nechápem jeho tvrdenia. Chápem ešte, keď Carlosa "obviňuje" z chybnej interpretácie, tam mu nepodsúva úmysel, len neschopnosť, čo je proste ľudská vlastnoť. Ale pri MP a lietavcoch ho priamo obviňuje z klamstva.

"Napokon, už neexistujú žiadni ďalší reprezentanti línie dona Juana. Línia dona Juana sa skončila donom Juanom."

Carlos sa nikdy nepovažoval za reprezentanta línie dona JM, ale za ukončiteľa. To je to, čo CC prijal za svoju úlohu, pretože tiež pochopil, že jednoducho nedokáže v línii pokračovať. Nie preto, že by nechcel, jeho "energetická konfigurácia" mu to neumožňovala, proste nebol zo svojej prirodzenosti schopný vodcovstva v zmysle naguala skupiny bojovníkov.

Tiež by ma zaujímalo, na čo je nagualovi TM družina bojovníkov a načo je jeho družine vodca nagual. Aj podľa JM, ktorý bol aj podľa TM "absolútne bezchybným", jediné, čo je potrebné, je bezchybnosť. A to nie akási morálna abstrakcia, ale bezchybnosť v zmysle narábania s vlastnou energiou, nemrhaním na zbytočnosti (zbytočnosti v zmysle cieľa života bojovníka). Takisto JM tvrdí, že vodca nie je potrebný. To len my potrebujem niekoho, kto nám bude hovoriť, čo máme robiť a potom, keď ho máme a on to robí, urazíme sa a pošleme ho do horúcich pekiel. Veď, čo je to za kreténa, ktorý vie lepšie ako my, čo je pre nás dobré. Ale to napísal vo svojej knihe CC, takže zrejme pôjde len o blúznivú dezinterpretáciu.

Ešte krátko k nagualke Merilyn:

V podstate sa mnoho z napísaného vzťahuje aj na ňu, vlastne na článok O autenticite:

Pre niekoho možno detail, pre mňa "hlboká povrchnosť":

MT tvrdí, že CC tvrdil, že MP ho naučil don JM, ktorého to naučil "staroveký čínsky čarodej menom Lujan, čo absolútne nebola pravda". Samozrejme, žo to absolútne nie je pravda. CC vo svojich knihách hovorí o MP to, že ho ich naučil don JM, ktorého ich naučil zrejme nagual Julian a členovia jeho skupiny, ich MP naučil zrejme nagual Elias(či tak nejako), atď.
CC píše, že don JM mu povedal, že MP "boli objavené" šamanmi (ancient seers) pred dávnymi časmi, keď v stave zvýšeného vedomia, spôsobeného zrejme požitím "rastlín sily" alebo dosiahnutého inými technikami, zakúšali dobrý pocit pri zaujímaní niektorých telesných polôh a vykonávaní niektorých telesných pohybov.
don JM sa zrejme s "Lujanom" nikdy nestretol, JM mal CC povedať len toľko, že nagual Lujan bol pôvodom námorník z Číny, čiže žiadny staroveký čínsky čarodej. Tento Lujan mal vniesť do praxe MP nejaké prvky pochádzajúce z čínskych bojových umení, napr. pokrčené kolená pri vykonávaní väčšiny MP, čo slúži (možno okrem iného) na vyvarovanie sa poraneniu šliach podkolenia. Čiže mimoriadne účelná a praktická záležitosť. Kto mal poriadne natiahnuté šľachy podkolenia, alebo aj iné, vie o čo ide.

Takto málo mi stačí na to, aby bola spochybnená dôveryhodnosť celého článku a aj iných tvrdení danej nagualky. Bojovník, a za toho sa MT vydáva, by určite nemal byť povrchný. Ak to samozrejme nie je jeho úmysel, potom zrejme bude vo svojej povrchnosti bezchybný:-)

Hádam už skončím, je toho dosť. Uvedomujem si, že som vo svojich tvrdeniach napadnuteľný a spochybniteľný rovnako ako MT a TM. Poznamenávam ešte, že som obstojne vidiaci, a to v zmysle spracovania vizuálnych vnemov prostredníctvom svojho zrakového ústrojenstva a nijako inak. Všetko, čo som napísal, je môj osobný názor, založený výlučne na uvažovaní, prečítaní kníh od CC (nie všetkých) a mojom vzťahu k CC a jeho dielu.
Priznávam bez mučenia, že mi je blízke a páči sa mi. Za necelých 10 rokov, odkedy som sa s ním prvá krát stretol, som mnohokrát pozmenil svoje vnímanie toho, čo CC napísal. Chce sa mi povedať, že v mnohom ovplyvnilo moje myslenie a možno aj správanie. Či v dobrom?
Možno, keby som CC nepoznal, bol by som teraz ďalej, čo ja viem, alebo by som bol, mŕtvy, čo ja viem, alebo by som bol inde, alebo taký alebo onaký, čo ja viem. Istotne by som toto tu nepísal.
Je to proste tak, ako to je.

Fakt ma poteší, ak si tento traktát niekto prečíta, nezaspí pri ňom, a ak dokonca zareaguje a dokonca zarýpe tam, kde sa mýlim alebo trieskam dve na tri, budem úplne happy a nebudem mať pocit, že to bola strata času a namiesto smolenia tohto slohu som mohol dve hodiny cvičiť MP:-)

V podstate som len odporne roztiahol vetu z príspevku od gabriela nado mnou:
"O co sa potom budu opierat tvrdenia dvoch zrkadielok (TM a MT)?"

Ešte dodávam, že, iné texty zo stránok Dreamingwolfa som nečítal (o MT a TM), alebo len veľmi málo. Inak Dreamingwolfova práca je obdivuhodná, neviem, či by mi to stálo za námahu a čas. Možno ešte pozriem iné veci a prípadne znova niečo napíšem, ak mi neprestane šibať týmto spôsobom.

Majte sa pekne.
User avatar
Anonymous
 

Postby Anonymous » Thursday, 08. September 2005, 08:43

Ahoj benoit a vitaj na fóre! :smt039 Tvoj príspevok sa mi páči a nevidím dôvod, aby si sa ospravedlňoval a obhajoval za to, že si ho sem picol v takej podobe, v akej si ho picol... Vyjadril si názor. Vďaka! Keď som sem písal tie odkazy na články TM a MT, vedel som, že môžu vyvolať kontroverziu a aj som v to dúfal. Milujem to! *2* Teším na reakcie ostatných, ktorí pocítia chuť reagovať a napísať, čo si o tom myslia.
User avatar
Anonymous
 

Postby Anonymous » Thursday, 08. September 2005, 10:37

Proč mají potřebu TM a MT zveřejňovat prohlášení týkající se Carlose?
Potřebují snad převádět na správnou míru to, co psal CC? Carlos dezinterpretoval poselství Toltéků ? Mohlo by to těm, kteří se vydali po této cestě uškodit? Má se snad jasnost přeměnit na zmatek nebo naopak?
Trochu mne zaráží, že mají potřebu se vůči CC vymezovat. Ne, že to, co TM a MT uvádějí by nebylo zajímavé, ale proč s tím jdou ven? Teď, když se asi už přímé Carlosovy odpověďi nedočkají. Udělali to v době, kdy se ještě pohyboval v našem světě?
Trochu jedou v jedný lajně s denunciátory CC, kteří mu od zeleného stolu sypali, v čem všem klamal, aniž by si dali tu práci a místo přemýšlení a tlachání se snažili nasednout do loďky, kterou CC ukázal.
Je nezpochybnitelné, že Carlos byl první, který nám přinesl toltécké poselství. Přinesl jej tak, že to po celém světě oslovilo množství lidí, kteří si uvědomili, že je to šitý i pro ně, že lze zase nastoupit do té bárky kterou jsme kdysi, snad na konci předškolního věku opustili a zůstaly nám na ni poze mlhavé vzpomínky.
Když jsem se poprvé dostal do snění, uvědomil jsem si, že svět mýtů a pohádek, tak ,jak jsem jej vnímal v dětsví, je stále tady, že lze do něj vstoupit a že život nemusím okleštit na vzdělání, zaměstnání, dovolenou a rodinu. Carlosovy knihy mne uchvátily tím, jak po éře avantgardní dekonstukce Carlos opět rehabilitoval Příběh, velké vyprávění. Patřím k těm, které uchvacuje orazotvornost a příběh se mi vpije pod kůži hlouběji než popis. Z Návratu bojovníkov mám dobrý pocit, líbí se mi, ale Carlosovo Vyprávění to, pro mne, nenahrazuje.
Ke kritice CC, byť z blízkého tábora, mi nezbývá, než vás odkázat na kapitolu 26. Pravdivost učení Nagualů z Gatovy knihy Učení Nagualů. DharmaGaia 1999 a zopakovat to, že CC uspěl ve všem co dělal, alespoň podle mého poznání a vnímání, abych tak jiným nebral to jejich.
User avatar
Anonymous
 

Postby ramadanite » Thursday, 08. September 2005, 11:19

po zbeznom (co vsak nemusi byt povrchne, vazeni!) precitani si prispevkov na fore a clankov zo stranok DW mam z celej tematiky ngaulizmu, gangubulizmu, ci ako sa to pise vlastne, ani to slovo mi nieje vlastne, transegrity (uff - toto ze by bola tradicia nasich predkov ?) a vsetkych tych magickych pohybovych bluzneni, takyto dojem:

- cele 'ucenie' vytvorilo zopar americkych psychologov tym ze osvedcene postupy klasickej psychologie zatraktivnili prespikovanim slovami ktore dokonale zmatu, ale o to viac pritiahnu

- ako vikendovy namet na cestu do neznama - t.j. pre americana na cestu do mexika je to celkom oukej

- pre dobry pocit zo zivota pre neamericana je to oukej tuu

- nechapem zmatok okolo pohybov - nase tela maju urcity rozsah pohybov zavislich na usporiadani klbov, kosti a sliach, takze je pochopitelne, ze pohyby cinana sa podobaju pohybom tolteka (ake magickeee). a hlavne ak ide o to poriadne sa rozvicit pred bojom, lovom, sexom alebo vyletom autom do Xixlacatayucanu. 8)
User avatar
ramadanite
 
Posts: 308
Joined: Wednesday, 23. February 2005, 13:19
Location: Bratislava

Postby Anonymous » Thursday, 08. September 2005, 13:10

*9* *2* :smt043 :smt073 :smt074 :hm: :fencing:
User avatar
Anonymous
 

Postby ramadanite » Thursday, 08. September 2005, 14:29

*16* :smt028 *16* eee, diaz' don juan
User avatar
ramadanite
 
Posts: 308
Joined: Wednesday, 23. February 2005, 13:19
Location: Bratislava

Postby Anonymous » Monday, 12. September 2005, 19:04

ramadanite wrote:*16* :smt028 *16* eee, diaz' don juan


Zbežné možno nemusí znamenať povrchné...
Inak, pravda je, že keby som si ja prečítal bez predošlého oboznámenia sa s tým, čo to ten ngaulizmu, gangubulizmu, transegrity sú, asi by som mal podobné pocity, a asi najmä zo svojho vlastného príspevku.
Vnucovať ti však nič nebudem a ani ťa presviedčať. Alebo... :)

Nikdy by ma teda nenapadlo, že aplikovaním osvedčených postupov klasickej psychológie vznikne niečo podobné dielu Carlosa Castanedu. /Nehovorím nič o Theunovi Maresovi, ani Merilyn T, ani M. Ruizovi, žiadne ich knihy som nečítal/
"Atraktívne" slová možno mätú, ale slová sú aj hovno, láska, vojna, jablko... Kto si k nim nevie priradiť obsah, bude z nich rovnako zmätený.

Nagualizmus je povedzme pomenovanie "filozofie", alebo skôr popisu inej reality, tak ako tento popis Castaneda získal od dona Juana a ako sa k nemu sám prepracoval.

Tensegrita je pomenovanie magických pohybov upravených tak, aby boli všeobecne vhodné na cvičenie pre každého, kto ich cvičiť chce. Tiež je to termín z architektúry /orig.angl. tensegrity/. Približne znamená označenie stavebných štruktúr založených na princípe vzájomného "pnutia". Pre lepšie vysvetlenie pozri: http://tensegrity.com/
Tento termín si Carlos z architektúry požičal.

Je jeden spôsob, ako dať týmto slovám význam. Proste vstúpiť, alebo sa pokúsiť vstúpiť do sveta dona Juana. Začať sa dá napr. tak, že si ten, kto chce, vezme "Učení dona Juana" - prvú knihu Carlosa Castanedu a prečíta ju. Potom si vezme druhú a prečíta ju, potom tretiu, potom...
Ak teda bude chcieť. Naozaj takéto čítanie nemusí osloviť každého, ja hovorím z pozicie toho, ktorého to oslovilo hneď od začiatku.
Asi treba podotknúť, že knihy CC zdaleka nie sú všetky o tom istom a povedzme tretia "Cesta do Ixtlanu" sa od prvých dvoch dosť odlišuje, teda mne to tak prišlo, keď som ju čítal prvý krát. Rovnako by som to mohol povedať aj o "The fire from within", ktorú som čítal nedávno.

No ale pozerajúc na tvoj príspevok, asi ťa nepresvedčím *8*

Nakoniec aj víkendový výlet do Mexika, či dokonca dobrý pocit zo života nie je malý zisk z prečítania pár knižiek.

K tomu zmätku okolo pohybov. Tensegrita nie sú magické pohyby svojou formou, ale účinkom. Nikto predsa netvrdí, že je to vykonávanie pohybov priečiacim sa prirodzenosti telesného usporiadania. Zmätok okolo pohybov tu mal vzniknúť kvoli tvrdeniam MT a TM o ich pôvode. Keby si nečítal "zbežne", možno by si si to všimol.
Viac info o tensegrite je na http://tensegrita.info Tam sa dá stiahnuť aj kniha "Magické gestá" od Carlosa Castanedu.

Tož tak.
Last edited by Anonymous on Tuesday, 13. September 2005, 11:00, edited 1 time in total.
User avatar
Anonymous
 

Postby ramadanite » Tuesday, 13. September 2005, 10:00

Vdaka za odpoved benoit.
User avatar
ramadanite
 
Posts: 308
Joined: Wednesday, 23. February 2005, 13:19
Location: Bratislava

Postby Anonymous » Tuesday, 13. September 2005, 10:55

No, za málo, ramadanite.
User avatar
Anonymous
 

Postby Anonymous » Sunday, 18. September 2005, 09:52

Takhle si jeden nagual otvírá hubu na druhýho. Jo, TM je tlama pěkně prořízlá, vyjadřuje se velmi razantně a bez útlocitu. První reakcí bývá obrana. Musí se tím jednak neskonale bavit a jednak burcuje člověka z polospánku jeho souhlasného přikyvování. Dokážu si živě představit ten smích přitom, jak vydává tohle "prohlášení ohledně častých dotazů". Přece nikdo vážně nečeká, že by potvrdil něčí představy, jak to s těmi toltéky je. Tady máte další paradox, holenkové, protože když vám to do sebe zapadne, hned zas usnete. :wink:

Můj současný dojem je takový, Castaneda je vynikající vypravěč, umělec, jak konstatoval Tzotzil. Skvěle své příběhy vypointoval a má vynikající smysl pro humor. Pokud je jeho vyprávění fikce, tak je to nejgeniálnější surrealistický autor 20. století. A pokud to není fikce ...
Jeho popisy a interpretace cest do neznáma nejsou nic jiného než jeho popisy a interpretace jeho cest do neznáma. Pro nikoho dalšího nemají význam, co se týká praktické použitelnosti. Co má význam, jsou pokyny dona Juana ohledně cesty bojovníka. Když jsem to kdysi dávno četl, okamžitě jsem jim rozuměl. Byly tak jasné, byť neuskutečnitelné nebo diskutabilní. Znovu a znovu se k těm příběhům vracím. Dnes stále zřetelněji převládá pocit, že je tam něco strašlivě jinak, něco mnohem prostšího. Přestávám tomu rozumět.
Když pominu formu, dávají mi Maresova slova na adresu Castanedových knih smysl - je to jinak, než se zdá. :-k

Castanedovy příběhy síly (nemyslím tím pouze tu jednu knihu se stejným názvem) jsou pro běžného člověka horší než satanská bible pro dobrého křesťana. "Dekonstruují" normální život velmi nenápadným způsobem, bez ohledu na dodržování pokynů nebo chápání těch příběhů.

Déwéčko, poslal jsem ti něco na mail. Nalož s tím jak uznáš za vhodné.
User avatar
Anonymous
 

Postby gabriel » Sunday, 18. September 2005, 11:16

Pekne napisane rom-e.

Citim suhlas aj s tvojim pouzitim slova "zapadne". Len este (pre seba) doplnim, ze "usnuti" po zapadnuti niecoho prichadza len ak na tom zapadnuti zostaneme lpiet. Ked vsak nasa pozornost neulpieva a prudi dalej, potom nam naopak to zapadnutie prinasa energiu a este viac nas zobudza. To je nakoniec princip stopovania.

Pri stopovani knih TM sa daju vidiet "veci". Pri stopovani knih CC si clovek uvedomi, ze je stopovany. (Okrem mnoheho ineho.) To samozrejme nevypoveda o pomere TM a CC, ale iba o mojom vnimani ich dvoch. :)
User avatar
gabriel
 
Posts: 60
Joined: Thursday, 02. September 2004, 16:12

Postby Anonymous » Monday, 19. September 2005, 19:50

rom wrote:Takhle si jeden nagual otvírá hubu na druhýho. Jo, TM je tlama pěkně prořízlá, vyjadřuje se velmi razantně a bez útlocitu. První reakcí bývá obrana. Musí se tím jednak neskonale bavit a jednak burcuje člověka z polospánku jeho souhlasného přikyvování. Dokážu si živě představit ten smích přitom, jak vydává tohle "prohlášení ohledně častých dotazů". Přece nikdo vážně nečeká, že by potvrdil něčí představy, jak to s těmi toltéky je. Tady máte další paradox, holenkové, protože když vám to do sebe zapadne, hned zas usnete.


Prečítal som si znova "prohlášení ohledně častých dotazů".(http://dreamingwolf.sk/Tol/Mares/freedomvs.htm) Možno som naozaj čakal potvrdenie nejakých svojich predstáv, ale isto nie o tom "jak to s těmi toltéky je". Na citovanom (a aj sebe a svojej rozhorčenej reakcii) som sa najskôr schuti zasmial, čiže dikes za rozveselenie. Ale môj pocit z TM mi nakoniec zostal, posilnený aj rozhovorom s ním. (http://dreamingwolf.sk/Tol/Mares/imares.htm)

citujem:

Charles: Sú všetci Toltékovia rovnakí?

Théun: Nie. Moja práca je založená na Ceste slobody (....) Dnes existuje mnoho iných praktikantov, ktorí si nárokujú status Toltékov, ktorí obhajujú šamanizmus a podobné zastaralé praktiky. My to nazývame Cesta veľkého dobrodružstva. Tí, čo nasledujú túto Cestu, kladú svoju cenu mimo seba, a tak sa uchyľujú k magickým a šamanským praktikám, aby zvýšili svoju moc a kontrolu nad inými vecami a ľuďmi. Tieto dve Cesty sa vzájomne vylučujú.



V článku Sloboda versus šamanizmus sa TM o CC vyjadril, že "Carlos Castaneda, ako je jasné z jeho kníh, nemal záujem o slobodu, ale skôr o Cestu veľkého dobrodružstva a čarodejníctvo/šamanizmus."

Tipujem, že zaradil Castanedu medzi tých "mnoho iných praktikantov". Ale k tomu som si už svoje povedal vo svojom predlhom príspevku...

Stále sa mi proste zdá, že TM je tak trochu toltéckou múdrosťou prejedený, všetko vediaci najlepšie, nagual. Prečo o MP, čiže tensegrite tvrdí len to, že CC zavádza pokiaľ ide o jej pôvod? Prečo, bez ohľadu na to, odkiaľ tensegrita pochádza, nepovie, čo je jej cvičením možné dosiahnuť? Čiže, okrem iného, navýšenie, či lepšie využitie osobnej sily-vlastnej energie. A osobná sila-dostupná energia je aj podľa dona Juana to JEDINÉ, čo je naozaj dôležité. Pre kohokoľvek, bojovníka, alebo normálneho človeka, pre akúkoľvek situáciu, do ktorej sa človek dostane. Veď don JM bol podľa TM absolútne bezchybný, hádam sa teda nemýlil. Namiesto prebúdzajúceho paradoxu to vo mne vyvoláva pocit, že TM odvrhuje všetko, čo jemu nesedí a upozorňuje na seba a svoj pohľad.

rom wrote:Když jsem to kdysi dávno četl, okamžitě jsem jim rozuměl. Byly tak jasné, byť neuskutečnitelné nebo diskutabilní. Znovu a znovu se k těm příběhům vracím. Dnes stále zřetelněji převládá pocit, že je tam něco strašlivě jinak, něco mnohem prostšího. Přestávám tomu rozumět.
Když pominu formu, dávají mi Maresova slova na adresu Castanedových knih smysl - je to jinak, než se zdá.


Keď som ja kedysi dávno čítal knihy CC, bol som zameraný najmä na skvelý príbeh. Inak som neveľmi rozumel, alebo skôr rozumel nedostatočne. Teraz mám pocit, že tie veci sú nediskutabilné a až desivo uskutočniteľné. Najmä po prečítaní kníh "Vnútorný oheň" a "Sila ticha".

gabriel wrote:Pri stopovani knih TM sa daju vidiet "veci". Pri stopovani knih CC si clovek uvedomi, ze je stopovany. (Okrem mnoheho ineho.)


Aký vidíš rozdiel medzi čítaním a stopovaním knihy ?
User avatar
Anonymous
 

Postby gabriel » Monday, 19. September 2005, 20:32

benoit wrote: Aký vidíš rozdiel medzi čítaním a stopovaním knihy ?


Citanie je "bezna" ludska cinnost, stopovanie citania je jednou z foriem ne-konania (so vsetkymi z toho vyplyvajucimi dosledkami).

Citanie spociva z vacsej casti v prvej pozornosti, stopovanie v druhej.

Pri citani sa dozvedas co chcel autor povedat, pri stopovani vidis aj preco to hovori.

:)

P. S.
A stopovat stopara je sranda na nezaplatenie.
User avatar
gabriel
 
Posts: 60
Joined: Thursday, 02. September 2004, 16:12

Postby Anonymous » Monday, 19. September 2005, 20:59

gabriel wrote:
benoit wrote: Aký vidíš rozdiel medzi čítaním a stopovaním knihy ?


Citanie je "bezna" ludska cinnost, stopovanie citania je jednou z foriem ne-konania (so vsetkymi z toho vyplyvajucimi dosledkami).
Citanie spociva z vacsej casti v prvej pozornosti, stopovanie v druhej.
Pri citani sa dozvedas co chcel autor povedat, pri stopovani vidis aj preco to hovori.
:)
P. S.
A stopovat stopara je sranda na nezaplatenie.


A ty to dokážeš, stopovať zapojením druhej pozornosti? Ako si sa k tomu dopracoval? A ako dlho ti to trvalo?
User avatar
Anonymous
 

Postby gabriel » Tuesday, 20. September 2005, 14:00

Samotne stopovanie je cinnost, ktora presuva zameranie vnimania do druhej pozornosti.

V druhej pozornosti sme vsetci neustale ponoreni, iba si to (az na drobne zablesky) neuvedomujeme. Cize nikam sa netreba "dopracuvat", staci presunut vnimanie (pozornost).

Pri stopovani je o. i. vidiet, ze vsetci pouzivame druhu pozornost, ibaze nevedome a preto vacsinou "neucinne". Tiez je vidiet, co nam do druhej pozornosti zabranuje vstupit (a "onu" vacsiu cast toho nazvat lietavcom sa mi zda byt ako koncept pouzitelne). :)
User avatar
gabriel
 
Posts: 60
Joined: Thursday, 02. September 2004, 16:12

Postby Anonymous » Thursday, 22. September 2005, 08:27

Rovnako ako CC aj TM čitateľa stopuje... Preto reakcie na jeho vyhlásenia o CC ukazujú na to, že u reagujúcich stúpol na otlak a ukazuje im ich pripútanosť ku svojmu "guruovi", ktorého musia obhajovať... *49*
User avatar
Anonymous
 

Postby Anonymous » Thursday, 22. September 2005, 16:27

dreamingwolf wrote:Rovnako ako CC aj TM čitateľa stopuje... Preto reakcie na jeho vyhlásenia o CC ukazujú na to, že u reagujúcich stúpol na otlak a ukazuje im ich pripútanosť ku svojmu "guruovi", ktorého musia obhajovať... *49*

Takýchto stopárov sú plné krčmy a hovorí sa im proste rýpači. Podľa druhu "stopára" sa s ním človek buď pobije, poháda, pošle ho do prdele alebo s ním pokonverzuje. A to všetko nabetón v "prvej pozornosti". Takže v tejto súvoslosti hovoriť o TM a nejakom stopovaní možno len s veľkou rezervou. Si myslím.
User avatar
Anonymous
 

Postby Anonymous » Friday, 23. September 2005, 08:07

benoit, azda keď sa oboznámiš s dielom TM, si posunieš vnímanie (a možno aj nie, záleží na tebe) jeho výrokov. [smilie=flora008.gif] :smt039
User avatar
Anonymous
 

PreviousNext

Return to Toltécka cesta

 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron